Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Közzétette ápr 4, 2017 itt: A KÖVI szervezésében, Fotók, Galéria, Hírek, Programok

K. Nagy Emesével beszélgettünk

K. Nagy Emesével beszélgettünk

Március 31-én, pénteken este a Somogyi-könyvtárban teltházzal fogadtuk K. Nagy Emesét, a decemberben Prima Primissima-díjat kapott hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola igazgatóját, a KIP Program első számú hazai szaktekintélyét.

A tartalmas esti beszélgetés a Mentor(h)áló és a KÖVI közös szervezésében valósult meg.

A beszélgetés során-  melyet dr. Baráth Tibor KÖVI-igazgató vezetett – hallhattunk Emese szakmai útjáról, vezetői filozófiájáról, s természetesen sok szó esett a KIP program céljairól, szakmai tartalmáról, a bevezetés és elterjesztés eddigi sikereiről és nehézségeiről. Megismerhettük, hogy a KIP sikere mögött milyen vezetői és szervezeti gondolkodás áll, és természetesen szóba került a közeljövő is, ahol a KOALA Program keretein belül várhatóan 1.500 iskola fog megismerkedni a KIP lehetőségeivel, erejével.

A Komplex Instrukciós Program (KIP) egy olyan speciális kooperatív tanulási eljárás, mely a különböző társadalmi helyzetű, különböző képességű és teljesítményű gyerekek hatékony együttnevelését tűzte ki célul. Eredetileg a San Franciscó-i Stanford Egyetemen fejlesztették ki, Magyarországon pedig a hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola alakította a magyar viszonyokhoz.

A sokszor csak „hejőkeresztúri modellként” emlegetett hátránykompenzáló pedagógiai módszert, a KIP-et a különböző képességű tanulók egy osztályban történő minőségi oktatásához és neveléséhez alkalmazzák nagy sikerrel. A módszertan alapját a csoportmunka adta előnyök, a sikerélmények, valamint a tanulók egymásra gyakorolt fejlesztő hatásának kihasználása képezi, mely nagymértékben képes csökkenteni a képességbeli különbségeket. A KIP a gyerekeket közös gondolkodásra és együttműködésre készteti, a tanárnak pedig szellemi kihívást jelent a feladatok, témák kitalálása, előkészítése.

Fotók az előadásról: